Problemy pojawiające się w życiu osobistym albo zawodowym, spotykają nas na każdym kroku. Różne osoby na różne sposoby sobie radzą z tym, żeby je rozwiązać, dużej grupie pójdzie to wszystko szybko, a u innych tempo tak szybkie nie będzie. Sporo różnych technik pozwala na to, aby poznać różne podejścia do tych problemów, a także znajdować w skuteczny sposób jak najlepsze rozwiązania.

Z popularniejszych technik można wymienić gry strategiczne (zobacz dodatkowe informacje: http://www.symulacje.edu.pl ), która opiera się na koncentracji na człowieku i jego potrzebie wymyślania najróżniejszych usprawnień. Kreatywne wykorzystanie dostępnych symulacji menedżerskich umożliwi dotarcie do innowacyjnych, nieszablonowych rozwiązań. Design Thinking jest stosowany w rozmaitych celach w biznesie, na przykład w szeroko pojętym HR.

W oparciu o dostępne statystyki zdecydowana większość osób na kierowniczych stanowiskach uznaje symulacje szkoleniowe za element o dużym znaczeniu w organizacjach, w których są zatrudnieni. Oprócz tego, w podmiotach, gdzie dużą wagę się przykłada do zarządzania ludzkimi zasobami, metoda ta bywa stosowana znacznie częściej. Pozwala ona zupełnie inaczej spoglądać na potencjalnych pracowników, a co się z tym wiąże wybierać najbardziej odpowiednich.

Podstawą przy technice symulacji biznesowej jest zdefiniowanie problemu, który się rozwiązuje, wtedy do sukcesu będzie duży krok bliżej. Pierwsza kwestia, o którą należy zapytać, czemu zmiana jest wymagana, a w drugim etapie co można zmienić w konkretnym obszarze. Aby pytanie trafiło do właściwych osób, niezbędne będzie zbudowanie zespołu fachowców mających duże doświadczenie, najlepiej mających różne umiejętności i pracujących na różnych stanowiskach.

Ta technika to przede wszystkim praca warsztatowa, dlatego zbudowana grupa musi mieć kompletną wiedzę na temat problemu który należy rozwiązać. Należy także dać możliwość wypowiedzenia się członkom o zagadnieniu, które się opracowuje. Różni ludzie mogą całkowicie inaczej dostrzegać różne aspekty i szczegóły, a co za tym idzie mieć potem zróżnicowane koncepcje.

Wiedząc już, czym są spowodowane kłopoty i jakie będą drogi prowadzące do celu, należy włączyć w rozważania klienta. W przypadku działów personalnych zapewne to będzie to kandydat poszukujący zatrudnienia. Zadaniem zespołu jest analiza jego potrzeb i oczekiwań, a w dalszej kolejności potem stworzenie charakterystyki. Ostatni krok symulacji szkoleniowej, zajmujący najwięcej czasu to wymyślanie, i decyzja o wybraniu wśród znalezionych rozwiązań tego najbardziej odpowiedniego.